05 May 2010

pemanduan yang belum berpenumpang

aku pandu dan terus emmandu
mencari penumpang ditepi lebuh raya kehidupan
barangkali dapat dipelawa duduk disebelah
menemaniku dalam pemanduan menuju destinasi
menjadi penumpangku

aku berhenti dan mempelawanya naek
tapi, dia tak sudi
malah pintu penumpang disebelahku lansung tak dibuka
aku kecewa hingga tak mampu untuk memandu lagi

tetapi
aku harus cuba untuk meneruskan pemanduan
kerana destinasiku masih jauh
dengan harapan dapat kutemui penumpang yg lebih sesuai

tetapi
semuanya telah berbeza
aku sekadar mampu menghidupkan enjin
lalu meneruskan perjalanantanpa singgah dimana2 lokasi
aku eprnah coba berhenti
tetapi aku kurang kuat
aku kurang keberanian
aku takut kecewa lagi

mungkin
suatu hari nnt ada yang sudi menahan keretaku
menjadi penumpang tetapku
disisiku meneruskan pengembaraan ini selamanya..


~~ terima kasih kepada penumpang pertamaku
~~ sudahkah kau temui pemandu tetapmu??

No comments:

Post a Comment