06 October 2012

kahwin ganti - novel pilihan


Assalamualaikum..

jom layan novel kahwin ganti yuk! menarik wa cakap lu.... hehe



Perempuan yang bertudung semuanya sama! nampak baik tapi hatinya busuk! cinta konon! ada apa dengan cinta? dah bercinta nak kena setia. punyalah setia, kena tinggal juga! jadi seperti dia juga senangg. tempoh untuh berkawan dengan perempuan, hanya satu bulan. cukup masa tukar yang lain. muda lagi kut! enjoy la! - LUQMAN HAKIM

Bertunang, banyak dugaannya. ramai yang bertunang dengan orang lain, tapi nikah dengan orang lain. nikah terus lagi senang. lepas ni, boleh fokus pada belajar. bukan macam mamat seorang tu, sibuk kehulu kehilir heret perempuan yang bukan muhrin. macam manalah ilmu nak berkat kalau dok sibuk buat perkara tak senonoh
NUQMAN HAKIM

bila berdua dengan lelaki itu, bayangan nuqman selalusaja nampak pada dirinya biarpun perangai mereka ternyata berbeza. tapi, bila wajah itu tiada dihadapannya rindu pula mula menghimpit diri. dia sendiri tak pasti sama ada itu cinta atau sekadar kerana taat setia pada yang sah memilikinya.
MYA ZARA


Takdir Allah telah menentukan jodoh diantara Luqman Hakim, pelajar tahun akhir kejuruteraan kimia yang kasanova, dengan Mya Zara tutor mudanya yang juga bakal kakak iparnya tatkala Nuqman Hakim yang menghilangsecara tiba-tiba.


yang saya suka

"luqman.."
"apa  lagi ni?"
"awak tak jawab lagi soalan saya haritu kan?"
"soalan mana lagi zara oiii... saya ada paper esok ni. isyy... serabut la macamni."
"soalan tu la.. awak suka saya ke...."
"saya dah jawab, kan?" potong luqman tiba-tiba.
"mana ada! hari tukan... awak cakap...:
tiba-tiba luqman berpaling lalu satu ciuman diberikan dipipi kanan mya zara. mya terdia. dia tunduk malu. luqman pula hanya tersenym.
"zara, ada benda yang kadangkala tak perlu dicakap. cukup dengan perbuatan, dah jelas semuanya. jadi lepas ni saya tak mahu awak soal saya benda yang sama"


dalam novel nie, mya zara lebih tua berbanding luqman hakim.. tapi karektor luqman ternyata lebih matang berbanding mya zara. mya zara kekadang suka bertindak diluar kawalan dan menjadikan dia sangat comel!

semasa membaca dah jadi tabiat dida akan membayangkan muka watak-watak ni..
luqman hakim : redza minhat



mya zara: fazura




nuqman hakin: beto kusyairi



4 comments:

  1. hi dear.tq sbb sudi miliki novel kahwin ganti. surprisingly, watak sebenar luqman mmg sepatutnya redza minhat..tp last minute bertukar kpd ryzal jaafar..hihiih....anyqay..tq!

    aifa batrisya @ aifabatrisya.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh mai.. tak sangkanya!!! tapi kenapa bukan redza.. hehe eh chop! difilemkan ke didramakan?

      Delete
  2. dear shazida...cerita ni masih lagi sebuah novel..belum ada ura2 untuk dijadikan drama lg..hihihi cumanya..waktu menulis kisah ni sya membayangkan luqman sbg watak ryzal jaafar dan mya zara heliza.itu je..hehe..sya suka redz tp ramai yg kata watak luqan tak berapa sesuai untuk dia


    ~aifa batrisya~

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh.. kalau didramakan mcm menarik je.. hehe apa pon citer dia menarik..

      Delete