19 June 2010

pilihan masa depan!!!! final year~~


baki ke'enjoy'an dan ke'relax'an cuti yang tak seberapa hari lagi diganggu....
aku dipaksa untuk memilih, dipaksa untuk membuat pilihan..
pilihan yang mungkin ada kaitan dengan masa depan... aishhh main masa depan segala... susah ni..
aku perlu pilih subjek untuk sem 7 nanti.. daripada info yang aku dapat, subjek yang aku perlu blajo ialah... jeng.. jeng..

1 Kursus : EAT444 PROJEK TAHUN AKHIR Unit: 6

2.Kursus : EAT404 ENVIRONMENTAL PROCESS CONTROL AND INSTRUMENTATION Unit: 4


3.Kursus : EAT401 INFORMATIK SEKITARAR atau EAT402 PERSEKITARAN BINAAN** Unit: 4


4.Kursus : EAT405 REMEDIASI SEKITARAN** atau EQT373 STATISTIK UNTUK JURUTERA** Unit: 4


5.Kursus : EAT407 REKABENTUK KEJURUTERAAN ALAM SEKITAR I Unit: 4


Jum. Kredit : 18


NOTE : ** elektif (pilih salah satu)


******************************************************************************

jadi?? apa pilihan aku?? ~~entah~~ weee~~~
at first aku rilex jek dulu.. buat cool ja..
setelah ramai yang bertanya dah buat pilihan ke?? dan aku pon ada jugak bertanya...
adalah beberapa kerat kawan aku yang dah yakin dengan pilihan mereka... aku pon mulalah gelabah semacam... hadoi!!! macam mana nak jadi seyakin depa eh??
langkah pertama yang aku buat:: aku bertanya dengan senior2..
hasilnya... untuk kursus yang ke-3 aku pilih EAT402 PERSEKITARAN BINAAN atas alasan apo ntah.. hhehehhe senior pon tak berapa tahu tentang informatik tu.. menurut kata mereka, semua senior ambik persekitaran binaan... so, info tentang informatik teda... huhu~
YESS!!! aku dah yakin dengan yang ini...

untuk kursus yag ke-4 iaitu EAT405 REMEDIASI SEKITARAN atau EQT373 STATISTIK UNTUK JURUTERA.... agak susah buat diriku yang sememangnya malas dalam segala benda kerana menurut kata senior....
remediation ni pasal nak treat water and soil dgn menggunakan tumbuhan...dia byk teori dri caculation...byk bca la jwb nya...lec ajar dulu dr ong n mr wong..tp subjek ni more kepada kita lah environment...advantage la gak..statistic ni mcm belajar math...so, yang minat math better chose this one..lagipon statistic ni banyak berguna in future, time kerja nanti..

belum pon aku habis berfikir dan bertanya sana sini, dapat lagi satu info yang aku kena tambah lagi 1 subjek EAT 231- Thermodynamics.. rasa cam dah penah ambik jek subjek ni.. hadoi!!! bnyak nya jam kredit...gilo ah...

now, back to kursus ke-4.... which one?? remediation or statistic??
setelah di tambah tolah darab bahagi segala... hasilnya 80% aku akan memilih statistic... tp bukan 100%... lagi 20% aku pon tak tahu hilang kemana...

sekurangnya aku dah sedikit yakin dengan pilihan aku...
sekarang masa untuk menikmati baki cuti semester yang ada...
o0o00yeeaaahhhhhhhh!!!!
kita enjoy!!!!!!!


No comments:

Post a Comment