10 September 2009

hanya kerana hanger


aku geram dengan mereka yang meminjam harta benda orang laen tanpa permision. dibuatnya barang itu seperti mereka. digeledahnya baju- baju ku diatas katil hanya untuk mengambil hanger. woi!!! plezz la takan 'adik2 aku pon ko usik?'. peristiwa meng'hangen'kan seluruh badanku ini berlaku ketika aku pulang ke kg halaman selama 4 hari. sampai sahaja dibilik aku dapati hanger tidak bersama baju. aik sape plak yg rajin nie?? ketika ini aku sudah mengagak die tetapi aku tidak ingin menuduh. tak baek kan. tiba waktu berbuka baru kutahu die tiada disini dah ketika itu kulihat sebahagian lagi barangku ada dikerusi dia. sabar dida. nant dia bgtaw la tu. nnt die cakp la die pinjam dulu. tenang dida. selama ini aku x pernah mengatakan tidak jika dia ingin meminjam melainkan aku menggunakan barang2 ku. aku x kisah korunk nak pinjam amik la tapi at least msh hp aku tak pon letak note kat meja aku. xde la aku tercari2 kan... lupakan!
aku bertambah geram kerana keesokanya ketika aku dalam perjalanan ke toilet (cam jauh), aku melintas dihadapannya dan... dida, charger ada?? nak pinjam bole?? sat ek.. satg aku amik aku nak mndi sat... tenang, nnt die bgtaw la tu..
petangnya pulang dari kelas aku dapati hanger tersusun indah di katilku. sehingga kehari ini aku tidak menegurnya. jahat ke??? aik bole pulak masuk bilek aku tyme aku xde?? kenapa x bagi jek tyme aku ada?? takot kena marah?? pernah ke aku marah orang??x kan... tapi aku geram n sakit hati memikirkan kenapa sampi ke saat ini die tidak cakap bahawa dia telah meminjam barangku?? kenapa?? dan sampai ke ketika ini (dah 3 hari) aku tidak menegurnya. awak, awak buat saya hilang kepercayaan... selama ni aku x kisah die pnjam tp jangan la sampai lansung x bagitahu.




No comments:

Post a Comment