07 November 2010

hobi baru!


dah 2 hari aku tetiba mendapat hobi baru.
2 hari dah aku dop gilo mengai. chop!! 3 hari sebenarnye.
1st dy tu aku p teman jek.2nd day niatnye masih sama smbil dengar radio n konon berkelah ditepi bendang sambil makan bihun free sempena banjir. tapi disebabkan terlalu bosan tunggu budak-budak ni aku pon try la pegang kail tu. macam besh plak. agak lama aku pegang ,tetiba zana n wani dapat ikan. uishhh!!! jelez aku. 'sayang... akak dah bagi makan ni, makan la.. seekor pon jadik la. akak tanak banyak' sejurus selepas aku bersembang dengan ikan-ikan tuh.. dapat ikang!!!!!!!!!!!!!! puyu... ok la tuh kan.haha. keterujaanku meningkat sampai ke otak untuk mengai lagik. tapi dah tak dapat dah. rezeki hanya itu jek. balik malamnye si najib siang ikan dan aku menggorengnya. haha. part ni lawak. riuh 1 dapur kowt aku goreng ikan padahal ikan puyu ngan keli tu baek jek kat lam kuali tu.lalalala!~~~


tipu jek si najib nie,die bukanye dapat pong on 1st day. haha

tadaaaaaa!!!!!!!! hasil hari pertama.

harini turun mancing agik. nampak macam tuah menyebelahi kerana aku orang 1st yang dapat ikan. wahhhh!!! 1 st owkeyh!!!! padahal itulah ikan yg paling kecik yang kami dapat arini. hahahah arini memang aku agak berjaya 6 ekor semuanya. walaupun aku tak penah mengai. najib and wani la paling bnyak . total suma 27 ekor. haha! makan besau kami esok.

rahsia kejayaan mengai 2nd day::tukarlah umpan anda kepada umpan anak tebuan. haha! thanx makcik, coz bagi kami seplastic kecik anak tebuan.

esok ada misi yang perlu diselesaikan.. mengai lagik!!!!!!!

2 comments: